Ma 2018. 6. 20, szerda, Rafael napja van.

Tesco: Elég volt! Besokalltak a pénztárosok

2010.03.10 08:25. - Booster

Érdekes eseményeknek lehettek szemtanúi azok, akik a napokban valamely nagyobb hazai Tesco áruházban jártak. A vásárlók nem a jól megszokott csíkos szatyrocskákkal jöttek ki a boltokból, hanem mindenki kezében zöld lábnyommal díszített szalagfüles táska volt látható. Úgy tűnik, véget ért a kék-fehér szatyrok korszaka. Annak érdekében, hogy minél több vásárló álljon át a környezettudatos, többször használható bevásárlótáskák használatára, a Tesco múlt péntektől kezdve minden hazai áruházában fizetőssé tette a műanyag bevásárlótáskákat.Az áruházlánc az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházában vezette be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyorfogyasztás közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszáz millió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet. A klasszikus kék-fehér nejlonszatyrok ezentúl egységesen öt forintért vásárolhatók meg a pénztáraknál.

Hirdetés






Érdekes eseményeknek lehettek szemtanúi azok, akik a napokban valamely nagyobb hazai Tesco áruházban jártak. A vásárlók nem a jól megszokott csíkos szatyrocskákkal jöttek ki a boltokból, hanem mindenki kezében zöld lábnyommal díszített szalagfüles táska volt látható. Úgy tűnik, véget ért a kék-fehér szatyrok korszaka.

Annak érdekében, hogy minél több vásárló álljon át a környezettudatos, többször használható bevásárlótáskák használatára, a Tesco múlt péntektől kezdve minden hazai áruházában fizetőssé tette a műanyag bevásárlótáskákat.

Az áruházlánc az elmúlt évben tesztjelleggel számos áruházában vezette be a fizetős szatyrok rendszerét. Ezekben az üzletekben azt tapasztalták, hogy a szatyorfogyasztás közel kilencven százalékkal visszaesik, ha nem ingyen kapják a vásárlók a tasakokat. Ezzel az intézkedéssel a Tesco egy év alatt közel háromszáz millió darab nejlonszatyortól kíméli meg a környezetet. A klasszikus kék-fehér nejlonszatyrok ezentúl egységesen öt forintért vásárolhatók meg a pénztáraknál.

A Tesco 2005 óta széles választékban kínál ún. "tartós táskákat", melyek közül az "örökzöld" táska különlegessége, hogy csak egyszer kell 49 forintért megvásárolni. Ezt követően ugyanis megrongálódás vagy elhasználódás esetén a vásárló kérésére ingyen kicserélik azt, a leadott használt szatyrot pedig újrahasznosítják. A környezetbarát "tartós táskák" erősek, számtalanszor használhatók, élettartamuk végén pedig újrahasznosíthatók.


2010. március 5-11. között azonban ezeket a 100%-ban lebomló, tartós táskákat ingyen adják a vásárlóknak. Minden megkezdett 5000 Ft érték felett további ingyenes szatyrot adnak, egészen holnapig 14 budapesti és 21 vidéki áruházban. Az eddigi ingyenes, eldobható szatyrokat mostantól 5 Ft-os darabáron vásárolhatja meg.

Tapasztalataink szerint a pénztárosoknak minden vásárlót tájékoztatniuk kell a változásokról. Úgy tudjuk, ez komoly fizikai megterhelést jelent az áruházi dolgozók számára. Mint egy pénztáros fogalmazott: már munkaideje felénél teljesen be van rekedve, olyan sokszor kellett elmondania a vásárlóknak a változás mibenlétét.

Az ötforintos szatyrok bevezetése egyébként kapcsán 2010. március 12. és április 11. között pecsétgyűjtő akciót hirdet a Tesco. Aki legalább 200 forint értékben vásárol, és nem kér eldobható bevásárlótáskát, kap egy matricát az erre a célra használandó gyűjtőfüzetbe. Ha a füzetben mind az öt pecsét összegyűlik, ingyenesen beváltható egy parányira összehajtható, strapabíró zsebtáskára
A fizetős bevásárlószatyrok rendszerének bevezetése csak egy része a vállalat zöld programjának: a Tesco többek között azon dolgozik, hogy 2020-ig fajlagosan felére csökkentse áruházai károsanyag-kibocsátását a 2006-os bázisévihez képest, hogy minél több üzletben hozzáférhetővé tegye a PET-palack- és alumíniumdoboz-visszaváltási rendszert, illetve minél több fiatalt motiváljon a felelős hulladékkezelés elveinek elsajátítására.

"Hiszünk abban, hogy vásárlóinkkal összefogva fontos lépést teszünk az élhető környezet megteremtése és fenntartása felé, és a közeljövőben számos piaci szereplő követi majd példánkat", mondta el Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója.
   www.pénzcentrum.hu






Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2018.06.20. 24.szám
Presztízs magazin 2018. V. évfolyam 1. szám
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget