Ma 2020. 8. 7, péntek, Ibolya napja van.

Egy sikeres projekt - a lakosság szolgálatában

2012.05.23 09:50. - Lakatos Éva

Szolnok önkormányzata azért támogatta a szolgáltató város mintaprojekt bevezetését, hogy felhívja a figyelmet az emberek mindennapjait kísérő szolgáltatói kultúra fontosságára - mondta Kállai Mária  alpolgármester a modell tapasztalatairól rendezett keddi konferencia sajtótájékoztatóján.


 

 Miután a mintaprojekt által vizsgált szolgáltatói kultúra minősége hat az emberek gondolkodásmódjára, egymáshoz való viszonyára, hozzájárul az értékalapú társadalom megteremtéséhez - tette hozzá a település humánpolitikai vezetője a szolnoki tanácskozás tájékoztatóján. 
    Hegedűs Mária projektvezető elmondta: a modell a város közszolgáltatóit és vállalkozó szervezeteinek szolgáltatását vizsgálja, így az iskolákét, a hivatalokét, a rendőrségét, a tűzoltóságét, a kulturális, szociális szervezetekét, az egészségügyi alapellátókét, valamint a víz- és energiaellátást, illetve a közösség közlekedést biztosítókét. A mintaprojektbe 34 szolgáltató kapcsolódott be a Tisza-parti megyeszékhelyen.
    Első lépésként 2009-2010-ben több mint 80 ezer lakost kérdeztek meg, 20 ezer értékelhető válasz született. Ezek elemzésekor többi között kiderült, hogy leginkább a szolgáltatást nyújtók és igénybe vevők partneri viszonya, illetve a szolgáltatók által működtetett rendszerek nyilvánossága fejleszthető. 
    A mintaprojekt "menetrendjében" a következő teendő idén ősszel a lakossági elvárásainak és elégedettségének felmérése, ennek alapján értékelhető az eltelt két év munkája, és meghatározhatják a további fejlesztési pontokat.
 
A mintaprojektről:
 
Szolnok város hosszú távú városfejlesztési stratégiájának egyik alapköve a humánfejlesztés.
 
Éppen ezért Szolnok város vezetése számára figyelemfelhívó volt a Szolgáltató Város modell, amelycselekvő módon hívja fel a figyelmet a városlakók mindennapjait kísérő közszolgáltatói kultúra fontosságára.
 
A „Szolgáltató Város” terepe maga a város, a benne megjelenő közszolgáltatók és vállalkozó szervezetek, akik között jelen van a közoktatás, a közigazgatás, a rendőrség, a tűzoltóság, a kulturális és szociális szervezetek, az alapellátást biztosító egészségügy, a víz- és energiaszolgáltatók, a közösségi közlekedést biztosítók.
 
A szolnoki városvezetés, megismerve a Szolgáltató Város modellt, otthont adott a három évesmintaprojektnek, felvállalva a kohéziós szerepet a projekt lebonyolításában.  A projektbe 34 közszolgáltató kapcsolódott be.
 
Első lépésként a 76 ezres lakosú Szolnokon 2009-2010-ben több mint 80 ezer lakossági megkérdezés történt, amelyből közel 20 ezer értékelhető válasz érkezett. A vizsgálat tanúsága szerint a megkérdezettnek fontos a szolgáltatói kultúra általuk észlelt minősége, főbb elégedettségi mutatók a következők lettek.
 
Második lépésként a mérés eredményeinek értékelése alapján a közszolgáltatók közel 500 fejlesztő cselekvést határoztak meg maguk számára, amelyek kétharmadát már a mérést követő második év közepére megvalósították. Fontos momentum, hogy afejlesztések forrása alapvetően nem pénz, hanem a működési folyamatok javításában jelent meg, amelyet városi tudásmegosztás, a különböző szektorok szervezeteinek – a korábbinál hatékonyabb együttműködése kísért, kíséri.
 
Harmadik lépésként, 2011 őszén, a Szolgáltató Város modell alapértékeit Szolnok közgyűlése városi rangra emelte, elindult a városi szintű nyilvánossága a mintaprojektnek.
 
A mintaprojekt negyedik lépéseként – tervek szerint 2012 őszén – sor kerül egy lakossági elvárás- és elégedettség mérésre, melynek eredménye lehetővé teszi az eltelt két év munkájának értékelését, a további fejlesztési pontok meghatározását.

 







Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2020.08.05 (30. szám)
Preszízs magazin 2020. tavasz
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget