Ma 2020. 10. 27, kedd, Szabina napja van.

Szolnokon teszteltük: Suzuki Kizashi - képgalériával

2012.12.17 09:56. - Booster

A szolnoki ALFA Kft. vendége volt egy, a 2007-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozó, döbbenetesen futurisztikus karosszériás, egy-egy szögből fickósan kinéző, extravagáns

Suzuki Kizashi.


Nem kell különösebb típusismeret, elég rápillantani a tesztautóra azonnal kitűnik, a Kizashi fő piaca az Egyesült Államok.  Kollár Csaba, az Alfa Kft. értékesítési vezetője lapunk kérdésére elmondta: - a használói Véleményeink alapján csaknem kivétel nélkül elégedettek a hazai KIZASHI tulajdonosok.

Az ára 9 290 000 forint, amihez jön még a metálfényezés 150 ezres tétele. Az, hogy kik lehetnek a Kizashi vevői, nem is elsősorban az ár, sokkal inkább a márkahűség kérdése. A Mazda6 sportosságát, a Honda Accord karizmatikus jóautóságát, vagy az európai vetélytársak kifinomultságát értékelő vásárlók aligha fognak zokogva összeverekedni a szalonokban a Kizashi első példányaiért.

De nézzük az autót:

4,65 méteres hosszból és a 2,7 méteres tengelytávból is megállapítható, a formájával egyértelműen középkategóriásnak tűnő négyajtós valójában az alsó-középkategória és a klasszikus középkategória közötti határon áll. Az utóbbiban bestseller Ford Mondeótól 19, az Opel Insigniától 18, a Honda Accordtól 12,5 cm-rel, az új Volkswagen Passattól pedig mindössze 11,9 cm-rel marad el. Az utastér is egyértelműen középkategóriás méretű, a kidolgozás és az anyagválasztás jól másolja a konkurenseket az első ajtók kárpitozása és a műszerfal felső íve egyértelműen passatos, ez persze egyáltalán nem baj. Kellemes a puha plasztikok tapintása, de az anyagok nagyon trükkösek, ami az ajtókon puha, az a műszerfal tetején száz százalékosan azonos megjelenéssel, de kemény. És ez így van rendjén: az ajtó egésze kellemes könyöklőfelület, a műszerfalat pedig csak nézzük. Az ajtók jelentős része amúgy az ülésekhez hasonlóan bőrrel burkolt, puhító-betét ezek alá is került. Látványos, de becsapós a minden esetben megvilágított műszeregység, mivel a kormánykerék pont kitakarja a fényszóró visszajelzőjét, így könnyű elfelejteni bekapcsolását. A műszerek rajzolatát kissé túlpörögték a tervezők, a sebesség- és a fordulatszámmérőben is sűrűn skálázták az órákat és biztos, ami biztos, egy kisebb és egy nagyobb átmérőjű körben is megtették ezt. Érdemesebb lett volna a középkonzol formatervére több időt fordítani, az ugyanis matt fekete hátterével egy picit puritán, de még mindig nagyságrendekkel jobb, mintha egy megkérdőjelezhető ízlésvilágú mű-fa, vagy álkevlár betét került volna oda. A gombok és a szolgáltatások a Swiftből ismerősek: kormányról vezérelhető kihangosító, USB-csatlakozós, MP3-olvasós hangzórendszer egyaránt alapáron jár. Azért vannak plusz szolgáltatások, például a légkondi kétzónás, de ezen kívül ugyanazzal az olcsó szabvány szellőzőrendszerrel van dolgunk, mint amilyen az összes többi Suzukiban (és egyébként minden japán kocsiban akár három, akár tíz millióért) van. Persze, nem várnánk el egy béemwésen kifinomult rendszert, de a beállítási lehetőségek szegénysége azért elég zavaró. Egyébként az összes többi funkció esetében is felismerhető a swiftes eredet. A fedélzeti számítógép viszont végre a kormányról lapozható, ha nem is az összes, de mindkét első ablak egyérintéses, a tükrök pedig elektromosan behajthatók, a gombok az ajtókon is megvilágított hátterűek. A részletekbe voltaképp nemigen lehet belekötni a legfőbb mérce, azaz a kiviteli minőség jónak tűnik, az illesztések egyenletesek, a berendezés rossz úton sem zörög, azaz tisztességes munka a Kizashi  beltere.

Képgalériánkat itt megtekintheti

A Suzuki Kizashi 2.4 4x4 CVT és egy-egy konkurense

 

  Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronic Subaru Legacy 2.5 CVT Suzuki Kizashi 2.4 4x4 CVT
Hengerűrtartalom [ccm] 1984 2457 2393
Teljesítmény [kW/LE (1/min)] 155/211(4000) 123/167(5600) 131/178(6500)
Nyomaték [Nm(1/min)] 350(1500-4200) 229(4000) 230(4000)
Hossz x szélesség x magasság [mm] 4700x1825x1430 4730x1780x1505 4650x1820x1470
Tengelytáv [mm] 2810 2750 2700
Csomagtér [l] 480-960 486 461
Végsebesség [km/óra] 246 210 205
Gyorsulás [0-100 km/óra] 6,6 10,3 8,8
Vegyes fogyasztás [l/100 km] 7,1 8,0 8,3
CO2 [g/km] 167 185 191
Ár [Ft] 12 390 000 9 840 000 nincs adat

 







Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2020.10.21 (41. szám)
Presztízs magazin 2020. ősz
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget