Ma 2020. 2. 23, , Alfréd napja van.

Spéci területen épül az új Tisza-híd Szolnoknál

2013.11.01 16:34. - Booster

Már javában köttetnek a munkavállalói szerződések is az új szolnoki Tisza-híd építése kapcsán - tudta meg a Figyelő Online. Az M4-es autópálya legnagyobb műtárgya több mint 22 milliárd forintba kerül.


Figyelő Online - VARGA ZSOLT

Az M4-es sztráda most építendő szakasza Abony és Fegyvernek között 29 kilométer hosszúságú lesz, összköltsége pedig 182 milliárd forint. Ami a nyomvonalat illeti, az M4-M8 autópálya csomópontjában kezdődik, és Törökszentmiklós határában végződik majd. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője érdeklődésünkre elmondta, természetesen készültek hatástanulmányok, s a jelentős forgalomra való tekintettel gyakorlatilag senki nem kérdőjelezte meg az építendő autópálya létjogosultságát. Már csak azért sem, mert az észak-erdélyi sztrádához kapcsolódva egy nemzetközi közlekedési folyosó része lesz. Felvetésünkre, hogy nem lett volna-e fontosabb, előrébb való a Budapest-Abony közötti szakasz megépítése, azt a választ kaptuk, nem csak a forgalom számít, más szempontokat is figyelembe kell venni. Egyrészt Pest megye ( az egy főre jutó magasabb GDP miatt ) nem jogosult uniós támogatás igénybe vételére, márpedig az útépítésre más forrás nemigen van, másrészt pedig az átlagosnál nagyobb beépítettség a kisajátításokat is hátráltatja. ( Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy a Gyurcsány-kormány egyik botrányaként elhíresült ingatlancsere is érinti ezt a térséget. Az izraeli üzletember itteni gyümölcsösét cserélte volna a Velencei tavi telekre, ahová kaszinóvárost álmodott. Kérdés, mi történik, ha ez az ominózus földdarab kerül majd a később építendő szakasz útjába. )

Az új Tisza-hidat is magába foglaló 2,3 kilométeres szakasz kétszer két sávos lesz, elválasztó sávval, leállósávval - közölte Loppert Dániel. Három műtárgyat tartalmaz: egy ártéri hidat, egy közúti hidat és magát a Tisza-hidat. Az új szolnoki híd 756 méter hosszú lesz, amit első ránézésre nem indokol a folyó szélessége. Csakhogy az egyre gyakoribb és nagyobb árvizek minél gyorsabb levezetése miatt kell ekkora hidat építeni. A Tisza hidat és az ártéri hidat belső világítással és vagyonvédelmi berendezéssel is ellátják.

Maga az építkezés sem lesz hétköznapi. A talajviszonyok speciálisak, mert a nyomvonal végig a Tisza árterületén halad. Ebből kifolyólag az egész területen töltést kell alapozni és építeni. Az új töltés súlyának hatására az altalaj 30-60 centiméterrel süllyedhet. Amíg azonban ez bekövetkezik, akár 300-400 nap is eltelhet. Csak a földmunka 5,5 milliárd forintot emészt fel.

A munkaterület megközelítéséhez ideiglenes utakat szükséges építeni. Az építőanyagot nem lehet Szolnok városán keresztül szállítani, mert állandó dugókat okoznának. Ezért a Zagyva folyó fölött úgynevezett pontonhidat emelnek a nehézgépjárművek számára. Ennek költsége 1 milliárd forint. A természetvédelmi előírások is szigorúak, mert a Tisza és árterülete a Natura 2000 védett övezetébe tartozik. Vadvédő kerítéseket és ökológiai átjárókat építenek, s többet között négy denevértornyot húznak fel. Mindez 250 millió forintba kerül.

A Tisza-hidat is magába foglaló 2,3 kilométeres útszakasz nettó ára csaknem 33 milliárd forint. Arra nem kaptunk választ, mikor fejeződik be az építkezés, de a hidat várhatóan 2017 tavaszáig át akarják adni a forgalomnak, amire abból következtetünk, hogy a hídépítőkkel 2016. december 31.-éig kötöttek munkaszerződést.







Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2020.02.19 (7. szám)
Presztízs tél 2019
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget