Ma 2020. 10. 29, csütörtök, Nárcisz napja van.

Eladják a Népszabadságot és több megyei napilapot

2014.01.23 15:53. - Booster

A Vienna Capital Partners (VCP) felvásárolja a Ringier és az Axel Springer egy jelentős média-portfólióját, köztük a Népszabadságot, nyolc megyei napilapot, a Nemzeti Sportot és a Világgazdaságot. Ezzel elhárulhat a versenyjogi akadálya a svájci és a német médiavállalatok magyarországi integrációjának - derül ki azokból a közleményekből, amelyeket a három vállalat küldött az MTI-nek csütörtökön.


Tájékoztatásuk szerint a tervezett lépések a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának jóváhagyásától függnek. Az integrált vállalatok Ringier Axel Springer Magyarország néven folytatja munkáját, és megtartja a Blikket, női magazinokat, például a Glamourt, tévé műsorújságokat, valamint licenc alapján kapott lapokat, a többi közt a Geo magazint, az Auto BILD-et, és mindezek internetes változatát.

A Ringier Axel Springer Magyarországi vezetője Bayer József, az Axel Springer magyarországi cégcsoportjának ügyvezető igazgatója lesz.

Mihók Attila, akik jelenleg még a Ringier Magyarország ügyvezető igazgatója, a VCP új médiavállalatát vezeti majd. Ehhez a céghez kerül mintegy hétszáz munkavállalóval együtt csaknem 230 ezer példányban értékesített napilapok, magazinok és online termékek, valamint Magyarország legnagyobb napilapnyomdája és egy országos előfizetés-terjesztő vállalat is.

A VCP a közleményében úgy fogalmaz: a balliberális irányultságú politikai napilapnak, a Népszabadságnak tiszteletet parancsoló hagyományai vannak, amelyre építeni lehet - nyomtatott és digitális formában is. A VCP mindezt a Népszabadság kisebbségi tulajdonosaival, elsősorban a Szabad Sajtó Alapítvánnyal együttműködve szándékszik tenni.

Tájékoztatásuk szerint fejleszteni kívánják a megyei napilapokat, valamint az országos vasárnapi lapot, a Vasárnap Reggelt is. A vállalkozáshoz kerül a hot!, a Fanny vagy a Lakáskultúra magazin is.

A VCP közölte: a tulajdonszerzést várhatóan a második negyedévben zárják le.

A médiatanács 2011 áprilisában nem adta meg a szakhatósági hozzájárulást az Axel Springer és a Ringier kiadóvállalat fúziójához, az indoklás szerint azért, mert az egyértelműen és jelentősen veszélyeztette volna a sokszínű tájékozódás jogának érvényesülését. A médiatanács egyebek közt a vélemény-befolyásolási képességet, a tulajdoni koncentráció mértékét, a keresztolvasottsági adatokat, illetve a nyomtatott sajtótermékek helyettesíthetőségének jellemzőit elemezte.

A médiatörvény szerint a médiatanács szakhatósági állásfoglalása köti a GVH-t, annak hozzájárulása nélkül nem adhatja meg az engedélyt az egyesülésre.

A két társaság akkor visszavonta tervezett magyarországi fúzióját, közölték azonban: nem adták fel azt. A három cég tavaly májukban közölte, hogy kizárólagos tárgyalásokat kezdenek egymással egyes magyarországi lapok eladásáról a VCP-nek.

A svájci hátterű Ringier és a német Axel Springer kiadóvállalat tranzakcióját minden más érintett közép- és kelet-európai piacon jóváhagyták a versenyhatóságok.

MTI

 







Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2020.10.28 (42. szám)
Presztízs magazin 2020. ősz
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget