Ma 2020. 7. 6, hétfő, Csaba napja van.

Rózsa Endre: megyénk továbbra is autópálya nélkül marad?

2015.03.26 18:19. - Kovács Janka

Szerdán látott napvilágot az a hír, hogy az M4-es autópálya építésének a kérelmét a magas árak miatt elutasította az Európai Bizottság.


Ahogy az Index szerdán írta, az Európai Unió nem kívánja tovább finanszírozni az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszát, amely megyénk számára jó lehetőség, hogy bekapcsolódjon az európai autópálya-hálózatba. Az EU állítólag azért nem pénzeli a beruházást, mert a három részre osztott szakaszok építésének költsége túl magas. Az Abony-Fegyvernek közötti 29 km-es szakasz 110 milliárd forintba kerül, így egy alföldi szakaszon 4 milliárd forintba kerül egy km autópálya. Rózsa Endre, az MSZP megyei frakcióvezetője mai sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, lopás gyanúja merülhet fel az autópálya építése körül:
- Elmondtuk már tavaly tavasszal, az építkezés kezdetekor: olyan nincs, hogy egy alföldi szakaszon 4 milliárd forintba kerüljön 1 km autópálya, és ezt most az Európai Unió is megerősítette. Az EU azt mondja, hogy ez a magas ár csak kartellezéssel, azaz a pályázó cégek összejátszásával, mutyijával jöhetett ki. A köznyelvre lefordítva ez azt jelenti, hogy lopás gyanúja áll fenn a beruházással kapcsolatban.

Az autópálya Abony-Fegyverneki szakaszának építése 2015-ben megkezdődött, és várhatóan 2016 szeptemberében készül el. Azzal, hogy az EU elutasította ezt a pályázati kérelmet, az autópálya építését hazai forrásokból kellene finanszírozni. Esetleg az építkezés leállna, vagy új közbeszerzési eljárást kellene kiírni.

Rózsa Endre így aggályosnak nevezte azt, hogy Szolnok, Szajol, Törökszentmiklós, Fegyvernek és a környező települések bekapcsolódhassanak az autópálya-hálózatba:
- Félő tehát, hogy megyénk kimarad az autópálya-építkezésekből, ami tovább nehezíti térségünk helyzetét. A fő károsultak Szolnok, Szajol, Törökszentmiklós, Fegyvernek és a környező települések lesznek. Elmaradnak a beruházások, autópálya hiányában a befektetők térképén továbbra is fehér folt maradunk, fokozódik megyénk lemaradása. Ide vezetett a kapzsi döntés, amely – immár sokadszorra – a haveroknak próbált juttatni egy zsíros megbízást – fogalmazott a politikus.

Azonban a sajtótájékoztatóval egy időben Lázár János is tett kijelentést: Szolnokot és az M5-ös autópályát négysávos úttal kívánja összekötni.  A cikk itt folytatódik!

Fotó: 2015. július 8.







Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2020.07.01 (25. szám)
Preszízs magazin 2020. tavasz
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget