Ma 2020. 6. 4, csütörtök, Bulcsú napja van.

Kik a szolnoki V2-esek?

2015.07.14 10:25. - Kovács Janka

2014 óta hordhatják a a csapatukat jelképező kolort a mellényük hátulján a V2 Bikers Szolnoki Motorosok Baráti Körének tagjai, akik a hétvégi Tábortűz Motorosokkal buli szervezői. Már több mint tíz éve együtt motoroznak. Ha még esetleg nem ismerné őket, most bemutatjuk a csapatot!


A motoros szubkultúrának íratlan szabályai vannak. Bizonyára a „kismotort” többen kipróbáltunk, sokszor a megélt élmény miatt többen váltanak nagyobb gépre is. Aki motorozik, az ismeri e kultúrát, egyszerű példát felhozva, ha ismeretlenül is egymásra köszönnek az úton, vagy az éppen autót vezető motoros elsőbbséget ad a motorral közlekedőnek, ezzel is segítve útját, de említhetnénk számos köszönést is, például a „Széles utat”.
A V2 Bikers Szolnoki Motorosok Baráti Körét város- és megyeszerte ismerik nemcsak a motoros klubok, de a rendezvényikre kilátogatók is. Az idén 10 éves klub alakulásakor célul tűzte ki a biztonságos motorozás népszerűsítését, a társadalmi szerepvállalást és nemcsak a klubon belüli közösség építését is. Zsemlye Csabát, a klub elnökét és Juhász Tibort a klub alelnökét kérdeztük a nemrégiben kapott elismerésről.

- Csaba, magasabb szintre lépett a klubjuk. Ez mit jelent?
Zsemlye Csaba: - A motoros klubok országos vezetőségétől megkaptuk azt a lehetőséget, hogy az összetartozásunkat jelképező emblémát a hátunkon is hordhatjuk. A Magyarországon működő motoros kluboknak a vezetői bizonyos időszakonként összeülnek és eldöntik, hogy egy csapat érdemes-e arra, hogy többek között ezt a nagy felvarrót hordhassa a hátán. Ahhoz, hogy ezt egy klub kiérdemelje, egy háromlépcsős fokozaton kell végig mennie. Mi a másodiknál tartunk.

- Mi az a három lépcső?
Zsemlye Csaba: - Először is, kell egy bejegyzett és elfogadott motoros klub úgynevezett „colorral”, amit a megalakulásuk után csak a mellény bal felső részén helyezhetnek el, természetesen a szívük felett. A második a háton hordató nagy color, a harmadik fokozat pedig az, hogy nemzetközileg is elfogadják a csapatot és az MC, mint „motor club” felirat is kerül rá. A color nemcsak egy kép, ez egy jelkép, szimbólum, ami megkülönbözteti az egyes társaságokat.

- Szolnokon már több éve látni a klubot. Pontosan mióta motoroznak együtt az utakon?
Juhász Tibor: - Én a 70es évek elejétől eredeztetném ezt a csapatot, akkor még együtt bicikliztünk, majd az idő múlásával motorra váltottunk. Az évek először elsodorták egymástól a kezdeti baráti csapatot, de a 2000-es évek elején újra összetalálkoztunk. Még akkor is bennünk volt a motorozás szenvedélye, így 2004-ben megalakítottuk a klubunkat, a V2 Bikers Szolnoki Motorosok Baráti Körét.

- Hány tagot számlál a klub?
Juhász Tibor: - Közel 15-en vagyunk, de a családtagokat és a közeli barátokat nem is számoltam bele. Egy motoros klubba való bekerüléshez számos feladatot kell teljesíteni, egy felvételi rendszeren kell végigmenni, de senki ne gondoljon rosszra. Először is több évnek kell eltelnie ahhoz, hogy valakit felvegyünk. Jól meg kell őt ismernünk egy-egy összejövetel vagy a közös motorozás során, majd a legvégén van egy beavatási ceremónia, ahol különböző feladatokat kell megoldania, de az már csak a szórakozáshoz tartozik.

- Miért gondolták úgy, hogy egy klubot alapítanak?
Zsemlye Csaba: - A válasz nem bonyolult: Szolnokon akkor még nem volt ilyen típusú motoros csapat, mi pedig a több tízéves ismeretségre is alapozva indítottuk el. Ha nem is elsők közé tartozunk, de az elsők között vagyunk azok közül, akik ilyen hosszú időn keresztül együtt tudtak maradni és működtetni egy ilyen szervezetet. Itt utalnék vissza azokra a szigorú szabályokra, amikről az előbb szóltam. Valójában ezek a szabályok működtetik ilyen jól az egyesületet. Külön kitérnék a családjainkra, akik szintén nagyon szoros barátságban és kapcsolatban vannak, hiszen e nélkül nem is tudna egy ilyen társaság jól működni.

- Kedves Tibor, öntől kérdezném: minden évben szerveztek több programot. Április 26-án is lesz egy motoros tréningük, monda erről pár szót?
- Az egyesület alapszabályában a fiatalok nevelése is benne van. A motorozás nemcsak arról szól, hogy veszek 30 órát az oktatótól, hanem sokkal többről. Talán egy egész élet sem elég arra, hogy valaki jól kezelje ezt a típusú járművet, ezért folyamatosan fejlesztjük a tudásunkat (szerencsére nem is történt még semmilyen komolyan baleset velünk) ugyanis minden évben egy vagy több motoros vezetéstechnikai tréningre is eljárunk, például pályamotorozás, vagyis gyors tréning, de mi magunk is szoktunk szervezni rendőrmotoros oktatók bevonásával lassú tréninget, mint az április 26-i is lesz.

- Sokan mégis negatív megítélésben részesítik a motorosokat…
- Azt gondolom, hogy a motorosok semmivel sem közlekednek rosszabbul, mint az autósok. Sőt, a statisztikák szerint 100 motorosból kevesebb okoz balesetet, mint 100 autósból. Minden közlekedési eszközben, legyen az kerékpár vagy rakéta, vannak az utakon agresszív, esetleg gyorshajtók, akik balesetet okozhatnak, de nyilván a motoros társadalom sem kivétel ez alól. Egy baleset miatt nem lehet megbélyegezni a közösséget. Pontosan ezért szervezzük ezt a tréninget, hogy a fiataloknak felhívjuk a figyelmét a motorozás veszélyeire, és meg tudjuk tanítani őket arra, hogy bizonyos helyzetekben hogyan kezeljék a járművüket.







Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2020.06.03 (21. szám)
Preszízs magazin 2020. tavasz
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget