Ma 2017. 12. 11, hétfő, Árpád napja van.

Amikor már el kell a szervokormánymű javítás vagy csere

2017.07.26 19:37. - Kovács Janka

Hivatalosan megfogalmazva, a szervokormány a kormányzás erőszükségletét lecsökkentő szerkezet. De egy átlagos autós csupán igazi áldásként gondol egy szervokormányos rendszerrel rendelkező autóra. Mindenki dicséri és akik egyszer már hozzászoktak, nehezen állnak vissza – ha egyáltalán még képesek rá. Gondoljunk csak egy sima kiállásra vagy parkolásra, milyen is az élet szervóval és nélküle?! 


Bár a műszaki előírások meghatározzák, hogy a kormányozhatóságnak továbbra is gond nélkül kell üzemelnie, ha rásegítő berendezés meghibásodnak, nem érdemes kockáztatni egy esetleges balesetet. Jó, ha már felkészültek vagyunk és az előjelekből sejtjük, mikor van szükség szervokormány javításra. Régen még ezek a rendszerek hidraulikus működésűek voltak és a meghibásodások, illetve az előjelek egészen más jellegűek voltak, mint a mai elektrohidraulikus rendszerek esetében. Érdemes tisztában lenni a gépjárművünk technikai paramétereivel, hogy ha szükséges időben tudjunk akár szervokormány felújítást eszközölni.

 

Hibák és előjelek, amellyel valószínűsíthető egy szervokormány javítás

·         Legyen gyanús, ha nagy sebesség mellett is túl könnyű tekerni a kormányt és nem nehezedik fel. Valószínűleg ebben az esetben a kormánytengelyen lévő szögnyomaték érzékelő hibásodott meg, ami komoly problémát okozhat például az autópályákon egy előzés közben.

·         Már alapból figyelmeztetés, ha kigyullad a fény a műszerfalon, de ha közben azt tapasztaljuk, hogy letilt az elektronika és iszonyatosan nehézzé válik a kormányzás. Akik még ilyennel nem találkozhatnak pánikba eshetnek. Nem kell megijedni, de azonnal érdemes szakemberhez fordulni mert ebben az esetben is nagy valószínűséggel szervokormány elújításra lesz szükség

·         Ha kattogást, recsegést tapasztalunk a kormány tekergetése közben, akkor a biztonság kedvéért nézessük meg, mert előfordulhat, hogy napokon vagy heteken belül egy nagyobb hibával találjuk szemben magunkat

·         Fontoljuk meg a szerokormány javítást, ha szorosabb a megszokottnál a kormány tekerése vagy nem tér vissza középre annak elengedésekor a kormány vagy valamelyik irányban túlzottan elhúz.

·         Ha élesben erős holtjátékot vagy késleltetett hatást tapasztalunk a kormányzáshoz képest, okvetlenül keressük fel kedvenc szakszervizünket, ugyanis erős a gyanú, hogy kopott a kormánymű, lóg a csapágy vagy a kormányösszekötő gömbcsukló hibásodott meg.

·         Alapjáraton ugráló kormány sosem normális, főleg nem egy szervo kormányműnél. Lehet csak egy csúszó ékszíj a hiba mögött de előfordulhat, hogy szervoszivattyú vagy csőrendszer vagy akár a kormánymű hibájára is.

·         Az is bíztató előjel a javításra, ha negyedfordulatonként felnehezedik majd elkönnyül a kormány. Ez attól függetlenül előfordulhat, hogy milyen sebességgel haladunk vagy mennyi gázt adunk. Tipikusan ez a probléma mögött kormánycsukló-hiba lappang.

·         Normális kopás és fáradság miatt nem fordulhat elő, de egy balesetes, nem tökéletesen helyreállított, elnagyoltan javított autónál megtörténhet, hogy beránt a kormány. Szerencsés helyzetben a hiba legtöbbször álló helyzetben is előfordul így van lehetőség a legrövidebb időn belül szakemberhez vinni a járművet. Nem érdemes megvárni, még a közutakon, esetleg nagyobb sebesség mellett balesetet okozunk a meghibásodott szervo rendszer miatt.

 







Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2017.12.06. 47.szám
Presztízs magazin 2017. IV. évfolyam 4.szám
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget