Ma 2017. 9. 25, hétfő, Eufrozina napja van.

A Fordot is emissziós csalással vádolják

2017.09.12 08:44. - Kovács Janka

A jövő hónapban lesz két éve, hogy a Volkswagen, a világ legnagyobb autógyártója az iparág világraszóló dízelbotrányába került. A Ford volna a következő?


Az egész botrány akkor kezdődött, mikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala megállapította, hogy a német autó márka a dízelautóik emissziós eredményeit manipulálta. A csalásért felelős szoftvert a Volkswagen mérnökei tudatosan építették, csak a laboratóriumi tesztelés során volt aktív, így a járművek sokkal több szén-dioxidot és a dinitrogén-oxidot bocsáthattak ki a valós, mindennapi használat közben. Ezek után a Volkswagennek lépnie kellett, komoly lökést adtak a villanyautók gyártásának, és innovatív célokat lebegtetett meg az ügy tisztázása érdekében. Ha a manipulációra nem derült volna fény, a németek még mindig az orrunk alá dörgölnék a „tiszta és hatékony” dízelautóikat.
 



 

A Német Közlekedési Minisztérium nem hagyta annyiban a dolgot, most a Ford Mondeókat kezdte el vizsgálni. A Wirtschafts Woche helyi lap beszámolója szerint a Ford hasonló technikákat alkalmazott az európai előírások teljesítéséhez: a felső-középkategóriás Mondeók szoftvereit is manipulálhatták. A cikk szerint a Közlekedési Minisztérium már megbízott egy intézetet, hogy vizsgálják ki az ügyet az érintett, 2,0 literes TDCi-vel szerelt modellek esetében.

A német hatóságok nem tettek nyilatkozatot, a Ford viszont magabiztos, állítják, hogy nem követtek el semmilyen illegális tevékenység, minden motorjuk megfelel az európai normáknak. Következetes vizsgálatra számítanak, mindenben együttműködnek azért, hogy tisztázhassák a kialakult helyzetet.

Korábban már a Focus és C-Max modelleket is alávetették hasonló vizsgálatoknak, de ezeknél mindent rendben találtak. A német autógyártók egyébként dízelcsúcsot tartottak, melynek eredményeként 5 millió németországi autón végeznek el szoftverfrissítést, így a dízelüzemű autók motorvezérlő szoftverét cserélik le, ezáltal kevésbé lesznek környezetszennyezők. A németek afelé hajlanak, hogy betiltják idővel a dízel autókat, bár ez komoly problémákat vethet fel, ugyanis az autóipar a legnagyobb exportőr az országban és közel  800 000 embernek ad munkát.

Vajon hány autógyártó alkalmazott illegális módszereket a nehezen teljesíthető emissziós normák miatt? Valóban a Ford lesz a második nagy név a listán?

Forrás:

https://www.autoevolution.com/news/reverse-dieselgate-ford-accused-of-using-defeat-devices-in-eu-mondeo-sedan-119736.html

 







Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2017.09.20. 37.szám
Presztízs magazin 2017. IV. évfolyam 2.szám
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget