Ma 2019. 10. 18, péntek, Lukács napja van.

Hogyan boldoguljunk vállalkozásként az interneten? A szöveg a kulcs!

2019.09.16 09:30. - Kovács Janka

Életünk egy jelentős része a virtuális térben zajlik és az sem kérdés, hogy egy vállalkozás is csak akkor működőképes, ha jelen van e világban. Az internet elkényeztet bennünket, hiszen minden információt megtalálunk percek alatt, bármilyen témáról legyen is szó. A jóhoz, mint tudjuk, nagyon könnyű hozzászokni, éppen ezért annak van nyert ügye, aki minél több információt szolgáltat.


 

Vállalkozóként már alapkövetelmény, hogy megtalálhatók legyünk a hálón. Ha valaki érdeklődik az általunk végzett tevékenység iránt, rögtön a neten kezd el kutakodni, hogy az adott szakma vagy szolgáltatás képviselőjére találjon. Megnézi a weboldalakat, Facebook oldalakat vagy a témában íródott blogokat. Ha a mi vállalkozásunkat nem dobja fel a kereső, esélyünk sincs, hogy ránk találjon a potenciális vevőjelölt.

Mi tehát a teendőnk vállalkozóként a világhálón?

Tartalmakat kell gyártanunk, hogy biztosítsuk embertársainknak a megfelelő mennyiségű olvasnivalót. Érdekes, lényegre törő, tömör és olvasmányos információhalmazt kell a kedves olvasó elé tárnunk, történetekkel megspékelve ahhoz, hogy kedves kuncsaftokká váljanak. A cél az, hogy napi szinten felkeressenek bennünket.

Jó-jó, de kinek van erre ideje napi szinten? Különben is honnan szedjünk ennyi témát?

Hogy mi érdekli az embereket, miről beszélnek, miről kérdeznek? Természetesen reklámoznunk is kell magunkat e tartalmak által, de nem olyan direkt módon, mint az a reklámszlogenek világában történt hajdanán. Emlékezzünk csak a „Haladjon a korral, süssön Váncza sütőporral!” mondatra.

Ma finomabban kell történnie a folyamatnak, mert a reklámok az emberek könyökén jönnek már ki. Úgy kell alakítanunk a sztorit, hogy az olvasóban keltsük fel az érdeklődést anélkül, hogy az agyára mennénk. Akarjon napról-napra felkeresni bennünket, az oldalunkat, a webáruházunkat, legyen kíváncsi napi szinten ránk, és ha az adott szolgáltatásra van szüksége például, rögtön mi jussunk az eszébe.

Felmerül a kérdés, hogy a napi munka mellett hogy marad még erre is időnk. Nem feltétlen kell magunknak végeznünk ezt a feladatot. Léteznek ugyanis kifejezetten erre a célra profi szövegírás szolgáltatók akik a tőlünk kapott instrukciók, kívánságok alapján elvégzik a munkát. Olyan hosszúságú és tartalmú cikkeket írnak, amilyent csak szeretnénk. Nyilván ez pénzbe kerül, de a felszabadult energiát és időt tekintve megéri a befektetés.

Minden vállalkozásra érvényesek ezek a szabályok?

Igen, mindegyikre. Ma már nincs olyan, hogy teljes mértékben offline vállalkozás, hiszen az éttermek étlapjától, a hivatali nyitva tartásig, a húsbolt árlistájától a kertész szolgáltatásáig minden fent van a neten és az emberek onnan tájékozódnak. Tehát luxusnak minősül, ha valaki nem képviselteti magát e helyen, mert aki lemarad, az kimarad. Miért is kerüljünk hátrányba, ha nem muszáj?

Tehát barátkozzunk meg a gondolattal, hogy ott a helyünk a virtuális térben, hogy ezáltal a jelenlegi és leendő vevőinktől, megrendelőinktől csak egy gombnyomásra legyünk, vagy éppen olyan távolságra, mint a saját telefonjuk.

 







Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2019.10.16. 41.szám
Presztízs magyazin ősz IV. évfolyam 3.szám
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget