Ma 2020. 11. 25, szerda, Katalin napja van.

Home office stretching – Ne feszülj, nyújts!

2020.11.16 15:37. - Kovács Janka

Az utóbbi hónapokban az irodai munkakörnyezetet sokan „home office”-ra cseréltük, és sokan jelenleg is otthonról dolgozunk. Ennek is megvannak ugyanakkor a hátulütői. Gondoljunk csak arra, hogy kiesik a reggeli utazás, így a pihe-puha ágyikónkból felkelve szinte rögtön átülhetünk az otthoni irodánkba. Habár ez első körben jól hangozhat, hiszen nem kell időt tölteni a tömegközlekedésen, másrészről viszont így kiesik a reggeli menetrendszerű sétánk a busz-, villamos-, metrómegállóba, a közös kávézásokról már nem is beszélve. (Hirdetés)


Otthon még kevésbé figyelünk oda, hogy helyesen üljünk, úgyse lát senki alapon. És bizony van úgy, hogy akár nem is a számítógépes asztalnál, hanem a kanapén eldőlve olvassuk át e-mailjeinket, miközben észre sem vesszük, és már fájó derékkal, befeszült nyakkal és vállakkal leszünk “gazdagabbak”.

Mit tehetünk ez ellen?

Rendszeres időközönként nyújtsd át magad!

- Érdemes óránként beiktatni pár perc szünetet és átnyújtani a begörcsölt vállakat, megnyújtani a hátadat.

- Az alábbi egyszerű gyakorlat elvégzésével garantáltan javul a tartásod, átnyújtod a gerinced, a vállaid és a lábizmaidat is.

- Állj fel a székedből, nyújtózz kezeiddel az ég felé.

- Mozgasd át a vállakat, vegyél néhány mély levegőt, és sóhajts is párat, ezzel már oldódik a feszültség is.

- Helyezd a karjaidat vállszélességben az asztalodra, a szék háttámlájára vagy akár a falra.

- Lépésről lépésre sétálj hátra egészen addig, ameddig a csípőd a bokáddal egy vonalba kerül. Ha feszülést érzel a lábadban, nyugodtan hajlítsd a térdeket. Ha a válladban érzed a feszülést, akkor a könyököket.

- Jól nyújtsd át magad. Képzeld el, ahogy csigolyáról csigolyára átnyújtod a gerinced. Minden egyes belégzéssel nyújtózol, távolítod egymástól a csigolyákat.

- Minden egyes kilégzéssel engedd, hogy süllyedjen a mellkas a talaj irányába. 

- Amikor úgy érzed, jólesően átnyújtottad magad, lassan bontsd a pózt, és igyál egy pohár vizet.

Viselj kényelmes ruházatot!

Fontos, hogy olyan öltözetben dolgozz, amely kényelmes, amiben jól érzed magad munka közben is. Válassz minőségi alapanyagból készült, légáteresztő, rugalmas anyagú funkcionális sportruházatot, amely amellett, hogy stílusos színeivel, mintáival feldobja a hangulatodat, biztosítja azt is, hogy nem csak ülni lesz kényelmes benne, hanem nyújtózkodni is. Ha Te is szeretnél beszerezni néhány kényelmes leggingset, felsőt, ráadásul akciós áron, mindenképp nézz körül a 2skin Fitness ruházat termékei között!

És végezetül, de nem utolsósorban:

Ülj helyesen!

A laptopod előtt az asztalodnál ülve ezekre figyelj:

- Talpaid legyenek a talajon.

- Az asztal lapja a könyököd magasságában.

- A térdek lazán, vállszélességben helyezkedjenek el.

- Vállaidat lazán tartsd, nyakad függőlegesen. A monitor kb. 50-80 centiméterre helyezkedjen el tőled, a képernyő teteje néhány centivel szemmagasság alatt legyen.







Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2020.11.18. (45. szám)
Presztízs magazin 2020. ősz
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget