Ma 2021. 1. 23, szombat, Zelma napja van.

Hogyan egyeztethető össze a diéta és a nassolás?

2021.01.14 11:11. - Kovács Janka

Elérkezett az új év, vele együtt pedig az újévi fogadalmak ideje. Az utóbbi napokban megint rengetegen fogadták meg, hogy ebben az esztendőben végre elkezdenek nyelvet tanulni, leszoknak a dohányzásról, és persze ne feledkezzünk meg a klasszikus “idén nyárra lefogyok” ígéretről sem. (Hirdetés)


Az első lelkesedés okozta motiváció azonban hamar tovatűnik, és amikor azon kapod magad, hogy már napok óta nem nassoltál semmit, és őrülten hiányzik, akkor könnyen feladhatod a terveidet. Ne tedd! Inkább adunk pár ötletet ahhoz, hogy a nasiról se kelljen lemondanod, és a diétát se kelljen megszegned.

 

Csalónap

 

Egyesek bolondságnak tartják, mások pedig esküsznek arra, hogy csak így tudják elviselni az étrendbeli korlátozásokat. A csalónap lényege, hogy kiválasztasz egy olyan napot, amikor nem tartod magad a diétához, hanem azt eszed, amit csak megkívánsz, beleértve a kedvenc nassolnivalóidat is. Az időpontot te választod meg, de ha a közeljövőben hivatalos vagy valami olyan eseményre, ahol étellel is várnak, akkor célszerű ezt a napot kitűzni. 

 

Ha ilyen nincs, akkor természetesen bármikor beiktathatod a csalónapot, arra viszont ügyelj, hogy ne ess kísértésbe, és tényleg csak egyetlen napról legyen szó! Másnap már ugyanúgy vissza kell térned a diétához, és lehetőleg ne legyen heti 3 csalónap, hanem maximum havonta 1-2 alkalommal.

Ha a csokoládé a mindened…

 

Aki imádja a csokoládét, annak minden bizonnyal nem egyszerű teljesen száműzni az étrendjéből ezt az édes finomságot. Nem is kell! A Fittprotein.hu-nál kapható fehérjeszeletek ugyanis mind kinézetükben, mind ízükben nagyon hasonlítanak a csokira, viszont cukor és egyéb egészségtelen hozzávalók helyett nagy mennyiségben tartalmaznak fehérjét és rostokat. Edzés előtt fogyasztva feltöltenek energiával, és még az édes ízek utáni vágyaidat is kielégítik.

 

Az olajos magvak ereje

 

Ha az édességek helyett inkább a sós nasikat részesíted előnyben, akkor a chips és ropi helyett válaszd az olajos magvakat! Mogyoró, mandula, pisztácia, kesudió, napraforgó… sokkal egészségesebbek, mint az adalékanyagokkal teli zacskós krumpliszirom. Ugyanitt megemlíthető a mogyoróvaj is, ami egy nagyszerű természetes fehérje- és ásványianyag-forrás. 

 

Azonban nem szabad megfeledkezned arról, hogy ezeknek a magvaknak igencsak magas a kalóriatartalma, tehát ezekből sem eheted teli magad pukkadásig. Egy-két marékkal viszont minden nap elfogyaszthatsz, amikor rád tör a nassolhatnék. 

 

Egészséges chips

 

Ha számodra nem létezik filmezés egy kis ropogtatnivaló nélkül, akkor a krumpli- és kukoricachipsek helyett válaszd a gyümölcs- vagy zöldségszirmokat! Ilyesmiket készítenek banánból, almából, kókuszból, de akár édesburgonyából, répából és céklából is! A nassolás élménye így is biztosított lesz, ám ízfokozók és adalékanyagok helyett egészséges tápanyagokkal látod el a szervezetedet, és nem szeged meg az újévi fogadalmadat sem!

 






Hirdetés

Keresés

Ajánló

Szolnok Megyei Napló 2021.01.20. (3. szám)
Presztízs magazin 2020. tél
Médiaajánlat

Hírek röviden


Facebook


Webmail



 

Időjárás


Hirdetések

Szavazás

Melyik a legkedveltebb szolnoki hírforrása, honnan értesül leggyakrabban a szolnoki hírekről?


♦ Helyi internetes oldalak (71.43%)


♦ Helyi rádiók (0%)


♦ Helyi televízió (0%)


♦ Ingyenes újságok (28.57%)


♦ Napilap (0%)


Hirdetések

Etarget